Predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL od Lezyne | Recenzia

Recenzia - Lezyne MACRO DRIVE 1300XXL - predné svetlo na bicykel

1300 lúmenov, 7 nastaviteľných módov, výdrž 148 hodín v režime Femto a váha iba 208g – to je predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL od Lezyne. Prečo som si ho vybral? Potreboval som svetlo, ktoré na dlhých cyklotúrach počas dňa nezaberie veľa miesta v batohu, nebude vážiť 0,5 kg a vydrží svietiť celú noc. Či splnilo moje očakávania píšem nižšie.

Nekompromisné nároky pri výbere predného svetla na bicykel

V Život s bicyklom okrem servisovania bicyklov, požičiavania elektrobicyklov a predaja vecí, tovar aj testujeme. A tak som dostal od firmy pred súťažou Spišských 333 Extreme voľnú ruku k obnove výbavy na túto vytrvalostnú súťaž. Okrem ultra ľahkej minipumpy, multikľúča a zadného svetla som si mal príležitosť vybrať aj predné svetlo na bicykel. A to z pomedzi viac ako 60 modelov a značiek svetiel, ktoré máme na sklade. Samozrejme, aj keď ma svetlo nič nestálo, nechcel som neskôr ľutovať nevhodný vyber. Tak som sa ponoril do porovnávania ich rozličných parametrov. Nemal som veľké nároky. Svetlo však muselo nekompromisne spĺňať aspoň dva. Aby som dokázal za jeho asistencie počas noci odbicyklovať náročným lesným terénom a zároveň, aby nebolo zbytočne ťažké. Ďalšie funkcie, ktoré svetlá ponúkali boli veľakrát zaujímavé, ale nevisel som na nich. Nakoniec vyhralo predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL zn. Lezyne.

Predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL Lezyne – funkčnosť

Predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL Lezyne

Predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL Lezyne ponúka 7 módov s výkonom 15 až 1 300 lumenov vrátane dvoch režimov blikania.

  • Z piatich statických režimov Overdrive je najjasnejší a pri 1 300 lúmenoch vydrží 2,5 hodiny. Blast ponúka 800 lúmenov s výdržou 4 hodiny. Enduro pri 450 lúmenoch vydrží 8 hodín. Economy pri 150 lúmenoch 23 hodín a Femto pri 15 lúmenoch vydrží svietiť 148 hodín.
  • Oba režimy Flash (blesk) a Pulse (pulzujúce blikanie) vydávajú 150 lúmenov a majú výdrž batérie 42 hodín a 39 hodín.
  • Nabíjanie predného svetla na bicykel je jednoduché cez štandardný micro USB kábel. Čas nabíjania (po úplnom vybití) trvá 3 hodiny pomocou siete a 4 až 5 hodín pri používaní počítača alebo notebooku.
  • Ak potrebujete výkon Overdrive, ale potrebujete ho z času na čas rýchlo vypnúť, je tu program, ktorý umožňuje prednastaviť svetlo, aby sa prepínalo medzi týmto a ekonomickým režimom stlačením tlačidla.
  • Predné svetlo na bicykel značky Lezyne má aj ďalšiu užitočnú funkciu – aby sa predišlo prehriatiu, ak sa zastavíte, svetlo sa automaticky ochladí prestavením do nižšieho režimu.
  • Svetlo sa znova zapne v režime, v ktorom ste ho vypli. Stačí stlačiť tlačidlo zapnutia/vypnutia na dve sekundy.
  • Vďaka novej optike Tri-Focus, dióda predného svetla v strede teraz poskytuje jasnejšie bodové osvetlenie s ďalekým dosahom viditeľnosti (alebo naklonením svetla nadol poskytne jasnejší pohľad na cestu či nerovnosti terénu) zatiaľčo sa o široký uhol a výšku osvetlenia starajú ostatné LED diódy.
  • Kontrolka batérie signalizuje stav batérie. Keď máte 50 – 100 % kontrolka batérie ostáva zelená, oranžová pri 10 – 50 %, červená pri menej ako 10 % a bliká na červeno, keď máte menej ako 5 % šťavy.
  • Telo svetla je veľmi solídne vyrobené z hliníkovej zliatiny CNC opracovanej.
  • Predné svetlo na bicykel MACRO DRIVE 1300XXL je odolné aj voči silnému dažďu.
  • Gumený remienok sa dá pevne upnúť v rôznych hrúbkach a častiach riadidla a svetlo podľa potreby na ňom sklopiť alebo vytočiť do strán.

Moje skúsenosti s predným LED svetlom na bicykel

Predné svetlo na bicykel Lezyne - skúsenosti

Nakoniec som sa súťaže pre chorobu nezúčastnil. Predné svetlo na bicykel od Lezyne som si však do sýtosti odskúšal na niekoľkých 150 aj 200 km XC cyklotúrach. S výberom svetla som bol doposiaľ nadmieru spokojný. Plní, čo som od neho očakával. Počas bicyklovania vzhľadom k častým zmenám terénu, povrchu a rýchlosti som vedel využiť všetkých 5 statických režimov. Vo väčšine prípadov som Overdrive (1 300 lúmenov) využíval iba pri rýchlych zjazdoch alebo na trailoch. Femto (15 lúmenov) mi zase upne postačovalo počas pedálovania za úplnej tmy v dhých a náročných stúpaniach po rozbitých lesných cestách a asfaltkách. Všetky ostatné režimy Blast (800), Enduro (450) a Economy (150) som využíval v rýchlejšom alebo menej náročnom teréne.

Nevýhody predného svetla MACRO DRIVE 1300XXL

Na zahraničných stránkach som našiel aj niekoľko spomenutých nevýhod predného svetla MACRO DRIVE 1300XXL, ktoré som sám za nevýhody nepovažoval alebo som ich ani nezaregistroval. Napr. že:

  • Režim Overdrive (1 300 lúmenov) nie je priateľský k protiidúcej premávke, a preto je rozumné zvoliť nastavenia Blast alebo Enduro, ktoré poskytujú 800 a 450 lúmenov.
  • Kontrast svetla v programe, ktorý umožňuje prednastaviť svetlo, aby sa prepínalo z Overdrive na ekonomický režim je príliš veľký (očiam chvíľu trvá si privyknúť na zníženú intenzitu svetla).
  • Svetlo zaberá dosť miesta na riadidlách.

V prvom prípade si myslím, že stačí svetlo mierne sklopiť a málinko vyhnúť smerom na krajnicu. Jazdil som tak a žiadni vodiči ma neupozorňovali na svietenie im do očí. V druhom prípade pôjde asi skôr o program stavaný na jazdu po chodníkoch alebo ceste, kde sa cyklista bude stretávať s protiidúcimi autami alebo chodcami. Pri jazde prírodou a neustále meniacim sa terénom a rýchlosťami som ho nemal ako využiť. Pri tretej výčitke som sa pousmial. Pri ponúkanej intenzite a dĺžke svietivosti je rozmer svetla veľmi prijateľnej veľkosti (pred desiatimi rokmi by malo svetlo podobného výkonu 10x takú veľkosť a o váhe nehovoriac). Primeral som si to na jednej strane riadítok môjho horského bicykla a zistil som, že by som ich tam vedel umiestniť hneď štyri vedľa seba :-). A to bez akéhokoľvek obmedzenia pri pedálovaní, manévrovaní volantom, brzdení alebo prehadzovaní.

Záver

Lezyne Macro Drive 1300XXL CyclingWeekly.com

Nemal som síce možnosť testovať ďalšie svetlá podobných parametrov, či iných značiek, ale CyclingWeekly.com túto možnosť evidentne mal a tu je ich záver:

„Lezyne Macro Drive 1300XXL z hľadiska kvality zostavenia a funkcií prekonalo iba predné svetlo na bicykel
Strada MK10 od Exposure, len s rozdielom, že Lezyne Macro Drive 1300XXL stojí o 2/3 menej ako Strada MK10.”

Pripájam ďalšie YT video recenzie aj ukážky svetla Macro Drive 1300XXL od Lezyne priamo v akcii. Moje GoPro nejako pri natáčaní zlyhalo.

The Best Bike Light Under $100! | Lezyne 1300XXL Review

Gear For The Year – LEZYNE Macro Drive 1300

Prajem vám veľa šťastne najazdených kilometrov.

Karol Nickler
Jeden z tímu Život s bicyklom

Ak sa vám článok páčil, kliknite:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *