U cyklistických prilieb je najvyššou prioritou bezpečnosť. Preto Alpina nenecháva kameň na kameni a neustále zvyšuje bezpečnosť a vyvíja nové technológie pre cyklistické prilby. K Inmold a Twin-Shell technológii pridala Alpina tento rok znovu niečo naviac. U nového top modelu ELEXXION sú použité tri nové technológie: Conehead ™, Rib-frame a ABC systém. Vďaka nim tieto prilby dosahujú optimálne odvetranie cez väčšie otvory bez akýchkoľvek obetí z hľadiska bezpečnosti. Pozrite si viac o technológii cyklistickej prilby ELEXXION vo videu >>
RIB-FRAME
Klietkovitá štruktúra, v prednej časti prilby spevňuje okraje EPS a v zadnej časti zas vnútro EPS tela prilby. To dodáva prilbe väčšiu stabilitu a umožňuje vytvorenie väčších vetracích otvorov a zvyšuje odolnosť EPS voči prasknutiu v prípade nárazu.
CONEHEAD ™
EPS vrstva sa v tomto prípade skladá z dvoch rôznych vrstviev polystyrénu rôznej hustoty, ktoré sú pevne navzájom previazané. Pevne prepojená štruktúra týchto dvoch vrstiev (Conehead štruktúra) dosahuje optimálne odpruženie, ako aj optimalizovanú hmotnosť a pevnosť.
INMOLD
Pri tomto postupe sa pod veľkým tlakom a vysokou teplotou vypení hmota do vonkajšej škrupiny prilby. Výsledkom je úplné spojenie a extrémne stabilná štruktúra prilby pri nízkej hmotnosti. Bezpečnosť, napr. pri náraze na špicatý predmet, je preto u IN-MOLD prilieb zreteľne vyššia ako u bodovo lepených prilieb.
A-B-C SYSTEM
Prvý systém aktívneho vedenia vzduchu cez vetracie otvory tzv. manažment regulácie teploty. Čerstvý vzduch je optimálne nasávaný špeciálne tvarovaným povrchom otvorov a nasmerovaný tak aby ochladil hlavu cyklistu. Na zadnej strane prilby je teplý vzduch nasmerovaný von.
AIR FLOW VENTING
Vývojári ALPINY investujú veľa času a energie do neustáleho zlepšovania odvetrania cyklistických prilieb. Použitím testovania vo vzduchovom tunely sa podarilo inžinierom ALPINY dosiahnuť vo vnútri helmy „Venturiho efektu“. Tým sa ochladzuje hlava, znižuje potenie a zvyšuje výkon.
TWIN SHELL
Druhá škrupina z polykarbonátu je roztiahnutá po celej prilbe ako sieťka medzi hornou škrupinou a EPS telom prilby. Táto druhá škrupina je neoddeliteľne spojená ako s hornou škrupinou, tak s EPS granulátom prilby v inmold procese výroby. Takto je dosiahnuté optimálne rozloženie tlaku v prípade nárazu.
HI-EPS
EPS vrstva sa v tomto prípade skladá z dvoch rôznych vrstviev polystyrénu rôznej hustoty, ktoré sú pevne navzájom previazané. Pevne prepojená štruktúra týchto dvoch vrstiev (Conehead štruktúra) dosahuje optimálne odpruženie, ako aj optimalizovanú hmotnosť a pevnosť.