Revolučná konštrukcia Tufo | Ako vznikajú galusky, plášte a plášťovky

Konštrukcia Tufo - galusky, plášte, plášťovky

Konštrukcia cyklistických plášťov aj keď voľným okom neviditeľná, rozhoduje o vašom zážitku z jazdy. Spoločnosť Tufo tomu do hĺbky rozumie a preto vyvíja, testuje a ponúka iba starostlivo odskúšané galusky, plášte a plášťovky. Každý typ je navrhnutý tak, aby spĺňal špecifické cyklistické potreby a zároveň vám sľubuje optimálny výkon, odolnosť a bezpečnosť. Poďme sa v krátkosti ponoriť do konštrukčných prvkov, ktorými sa spoločnosť Tufo odlišuje.

Genialita klasických cyklistických plášťov Tufo

Či už preferujete cesty, cyklokros, gravel, MTB či inú disciplínu, pri jazde  potrebujete plášte, ktoré ponúkajú rýchlosť aj kontrolu. Cyklistické plášte Tufo sa vyrábajú z pokročilých gumových zmesí, ktoré poskytujú vynikajúcu trakciu. Jedinečné vrstvenie materiálov zase minimalizuje valivý odpor, čo umožňuje dosiahnuť vyššiu rýchlosť pri zachovaní neuveriteľnej priľnavosti. Sú to plášte, ktoré premenia bežné cyklistické výjazdy na niečo výnimočné.

Bezkonkurenčná konštrukcia galusiek

Galusky Tufo sú zázrakom cyklistickej technológie. Tento typ plášťov pozostáva z uzavretého dušového obvodu (toroidu), ktorý je potom prilepený na ráfik kolesa. Výsledkom je nižšia hmotnosť a valivý odpor, väčšie pohodlie a lepšia schopnosť zatáčať. Inovatívna konštrukcia umožňuje jazdiť s nižším tlakom vzduchu bez obáv z defektu, čo ponúka hladkú jazdu, ktorú je ťažké prekonať.

Špičkové plášťovky

Ak hľadáte to najlepšie z oboch svetov, plášťovky od spoločnosti Tufo sú vašou odpoveďou. Tieto inovatívne cyklistické plášte spájajú pohodlie klasických plášťov s výkonnostnými výhodami galusiek. Výsledkom je plášť, ktorý sa ľahko montuje, ponúka vynikajúci komfort za jazdy a poskytuje úroveň bezpečnosti a spoľahlivosti, ktorú hľadá každý cyklista.

Konštrukcia klasických cestných plášťov, galusiek, vrátane plášťoviek, zahŕňa zložité procesy a špecializované materiály na zabezpečenie optimálneho výkonu a spoľahlivosti. Poďme sa teraz pozrieť na podrobný prehľad konštrukčných metód pre jednotlivé typy plášťov Tufo.

Cestný plášť – konštrukcia

Zo všetkých ponúkaných typov plášťov od značky Tufo je cestný dušový plášť svojou konštrukciou váhovo najťažší. Okrem samotného plášťa je potrebné použiť aj vnútornú dušu a ochranný pásik ráfika, čo ešte viac zvyšuje nielen celkovú hmotnosť kolesa bicykla, ale aj jeho valivý odpor oproti galuskám. Nemusí sa lepiť na ráfik a v prípade defektu je možná výmena duše alebo jej oprava. Je však potrebné mať k tomu nutné náradie a potrebnú zručnosť. V prípade rýchleho úniku vzduchu je priamo ohrozená stabilita jazdca.

Cestný plášť Tufo - konštrukcia

A) Behúň – vyrobený zo zmesi na báze prírodného kaučuku s prídavkom aktivovanej siliky.

B) Bočnice – obsahujú veľmi jemnú protidefektnú vrstvu tvorenú gumovou a  polyesterovou zmesou.

C) Spojenie kostry – jednotlivé vrstvy kostry sa vzájomne prekrývajú a spájajú pod behúňom. Tým sa dosiahne zvýšenie TPI (hustota vlákien na palec) a vyššia odolnosť proti defektom.

D) Vrstva proti defektom – vyrobená z pogumovaného kordu, vystužená materiálom CRCA.

E) Kostra plášťa – skladá sa z dvoch vrstiev pogumovaného kordu so vzájomne opačnou orientáciou vlákien každej vrstvy. Obe sú spojené a vystužené materiálom CRCA.

F) Ochrana pätky

G) Aramidové pätkové lano

Galuska – konštrukcia

Galusky najčastejšie využívajú závodníci alebo cyklisti zameraní na výkonnosť. Z troch dostupných typov plášťov Tufo galusky patria medzi najľahšie a ponúkajú  najnižší valivý odpor. Cení sa ich vynikajúca akcelerácia v dôležitých momentoch a ľahkosť pri pedálovaní. Ako sa zvykne hovoriť; „Vyhráva sa o galusku, nie o plášť”. Galuskový ráfik je nižšej hmotnosti ako ráfik určený pre použitie plášťov. Galusky je tiež možné nahustiť na vyšší tlak ako cyklistické plášte. V prípade defektu a rýchleho úniku vzduchu nie je na rozdiel od plášťov až tak výrazne ohrozená stabilita a bezpečnosť jazdca. V krajnej núdzi je možné pedálovať aj bez tlaku. Galusku je potrebné na ráfik prilepiť. Oprava defektu nie je jednoduchá. To neplatí pre galusky TUFO v kombinácii s tesniacim materiálom TUFO, vtedy je oprava jednoduchá a v mnohých prípadoch okamžitá a lacná. 

Galuska Tufo - konštrukcia

A) Behúň – dodávané sú verzie buď s prímesou aktivovanej siliky, siliky alebo zmesy s vysokým obsahom čierneho karbónu (označené pre každý model).

B) Ochranná guma – umiestnená pod behúňom, indikuje opotrebenie behúňa a náchylnosť na prepichnutie, keď sa pod behúňom stane viditeľnou (len označené modely).

C) Vrstva proti defektom – Kompozit gumového kordu vystužený materiálom CRCA tvorí ochrannú vrstvu proti prepichnutiu a zároveň znižuje valivý odpor a zlepšuje prenos síl pri šliapaní na vozovku (len na označených modeloch).

D) Spojenie kostry – spoj kostry vytvorený prekrývaním jednotlivých vrstiev v oblasti pod behúňom znásobuje hodnotu TPI (hustota vlákien na palec) a tým sa zvyšuje odolnosť proti prepichnutiu.

E) Kostra galusky – tvoria ju dve vrstvy pogumovaného kordu s opačnou orientáciou vlákien každej vrstvy. Obe sú spojené a vystužené materiálom CRCA. TPI kostry sa pri rôznych modeloch galusiek pohybuje v rozmedzí 60-210.

F) Vnútorná vzduchotesná vrstva – je vrstva tvorená na baze butylkaučuku. Jej nízka priepustnosť plynov v praxi znamená nižšiu frekvenciu dofukovania. Pevné spojenie tejto vrstvy s kostrou prispieva k zníženiu valivého odporu.

G) Základná výstuha – je vyrobená z bavlny, čo zabezpečuje dokonalé prispôsobenie a spojenie lepidla s ráfikom kolesa.

Jednoduché, rýchle a bezpečné lepenie galusky Tufo na ráfik

Na lepenie galusiek TUFO na karbónové ráfiky alebo ráfiky z hliníkovej zliatiny bola vyvinutá špeciálna obojstranná lepiaca páska TUFO. Páska sa značne líši od ostatných obojstranných lepiacich pások. Rozdiel je v spôsobe aplikácie aj v úžitkových vlastnostiach. Pomocou nej je možné galusku TUFO prilepiť na ráfik bezpečne, rýchlo a bez toho, aby ste si od lepidla zašpinili prsty. Po nalepení pásky na ráfik galusky je galuska okamžite pripravená na použitie, to znamená, že nie je nutné čakať na vytvrdnutie lepidla.

Lepenie galusky Tufo na ráfik

Aktívne biele prúžky na hornej strane vsiaknu do bavlnenej základnej pásky galusky, čím sa dosiahne ideálne spojenie.

Tenká priehľadná vrstva základnej pásky zase zabezpečuje dokonalé priľnutie ku karbónovému alebo hliníkovému ráfiku kolesa.

Plášťovka – konštrukcia

Plášťovka využíva jedinečnú patentovanú konštrukciu. Montuje sa na bežné ráfiky  kolies bez potreby dodatočného lepenia. Jazdné vlastnosti plášťoviek sú porovnateľné s galuskami, rozdiel je len ich uchytením na ráfiky kolies. Ponúkajú nižšiu hmotnosť ako klasické plášte s dušou a ochranným pásom na ráfik kolesa. Pri montáži plášťovky nie je potrebné žiadne náradie a montáž je najjednoduchšia a najrýchlejšia zo všetkých typov plášťov. Môžu byť nahustené na vysoký tlak a v prípade rýchleho úniku vzduchu sa chovajú najbezpečnejšie a bez ohrozenia stability jazdca. V núdzi je možnosť jazdy aj bez tlaku. Plášťovky je možné použiť hneď po montáži a majú rovnaké jazdné vlastnosti ako bežné galusky.

Plášťovka Tufo - konštrukcia

A) Behúň – prevedený buď s prímesou aktivovanej siliky, siliky alebo zmesou s vysokým obsahom čierneho karbónu (označené pre každý model).

B) Ochranná guma – umiestnená pod behúňom, indikujúca mieru opotrebenia dezénu a náchylnosť na prepichnutie, keď sa pod behúňom stane viditeľnou (len označené modely).

C) Vrstva proti defektom – Kompozit gumového kordu vystužený materiálom CRCA tvorí ochrannú vrstvu proti prepichnutiu a zároveň znižuje valivý odpor a zlepšuje prenos síl pri šliapaní na vozovku (len na označených modeloch).

D) Spojenie kostry – spoj kostry vytvorený prekrývaním jednotlivých vrstiev v oblasti pod behúňom znásobuje hodnotu TPI (hustota vlákien na palec) a tým zvyšuje odolnosť proti prepichnutiu.

E) Kostra galusky – tvoria ju dve vrstvy pogumovaného kordu s opačnou orientáciou vlákien každej vrstvy. Obe sú spojené a vystužené materiálom CRCA. TPI kostry sa pri rôznych modeloch galusiek pohybuje v rozmedzí 60-210.

F) Vnútorná vzduchotesná vrstva – je vrstva tvorená na báze butylkaučuku. Jej nízka priepustnosť plynov v praxi znamená nižšiu frekvenciu dofukovania. Pevné spojenie tejto vrstvy s kostrou prispieva k zníženiu valivého odporu.

G) Základná výstuha– zabezpečuje ukotvenie plášťa v ráfiku a zabraňuje jeho odlepeniu v extrémnych situáciách.

H) Profilovaná guma na pätke – po nafúknutí kopíruje tvar ráfika a tvorí tak dokonalé spojenie medzi ráfikom a plášťom. Zároveň chráni rameno ráfika pred poškodením.

Ako plášťovka Tufo funguje?

Pri nafukovaní sa plášťovka chová rovnako ako dušový plášť. Profilovaná guma na pätke sa pritlačí o ramená ráfika, čím sa zabezpečí akékoľvek odlepenie, či otáčanie plášťovky voči ráfiku. Základná gumená výstuhanefunguje len ako výplň medzi ráfikom a plášťovkou, ale zohráva aj aktívnu úlohu. Pri nafukovaní plášťa pomáha profilovanej gume pätky na bočných stranách plášťa sa doslova „zahryznúť“ do ramien ráfika.

Plášťovka Tufo pred nafúkaním

Plášťovka Tufo pred nafúkaním

Plášťovka Tufo po nafúkaní

Plášťovka Tufo po nafúkaní

Konštrukcia plášťov TUFO: Kde sa umenie stretáva s vedou na otvorenej ceste!

Vstúpte do novej éry cyklistiky s dôkladne skonštruovanými klasickými plášťami, galuskami a plášťovkami od spoločnosti TUFO. Starostlivé konštrukčné metódy a pozornosť venovaná detailom prispievajú k výnimočnej kvalite a výkonu cestných plášťov Tufo, bez ohľadu na konkrétny typ. V spoločnosti TUFO totiž ide o viac ako len o konštrukciu pneumatík, ide o budovanie dedičstva bezkonkurenčného výkonu a bezpečnosti. Nie je to len o jazde, je to aj o zážitku z využívania absolútne vrcholnej cyklistickej technológie!

*****

Zdroj: https: //www.tufo.com/cz/silnicni-plast/
https://www.tufo.com/cz/galuska/
https://www.tufo.com/cz/plastovka/

Ak sa vám článok páčil, kliknite:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *