V akom pohodlí, bez starostí a čo všetko mi gravel pášte Schwalbe G-One 700Cx30 dopriali odjazdiť, si budem pamätať ešte dlho. Skrátka, predstavte si, že si kúpite gravel bicykel s plášťami ako sú Schwalbe G-One, ktoré nedostanú počas 3100 odjazdených km ani jeden defekt. A keďže sa váš cieľ málinko zmenil, nakoniec ich vymeníte za iné (cestné plášte Tufo Comtura 4TR) plášte. Ale nie preto, že by ste na týchto gravel plášťoch nemohli odjazdiť ďalších 1000+ km.
Možno si teraz poviete, že som mal šťastie.
Súhlasím s vami, ale… Aj keby som bol obdarený toľkým šťastím, tak pri mojej váhe cca. 80 kg alebo plne naloženom bicykli a batohu počas robenia niekoľkých 100 km dlhých cyklotúr, každý ľahší cyklista by mohol mať rovnaké šťastie. Plus, ešte pomalšie opotrebenie gravel plášťov – hlavne zadného. Predný plášť totiž vyzerá, že vydrží ďalších 3 000 km. A to som zatiaľ spomenul iba dva z mnohých ďalších výnimočných benefitov, ktoré tieto gravel plášte Schwalbe G-One ponúkajú. Ďalšie rozoberiem podrobnejšie nižšie.
Gravel plášte Schwalbe G-One ideálne na trénovanie a jazdy po cestách
Skôr než sa na gravel plášte Schwalbe G-One pozrieme pod drobnohľadom a zhrniem vám aj moje bohaté skúsenosti, len pripomeniem, že plášte Schwalbe G-One sa dodávajú originálne pri kúpe gravel bicykla Marin Gestalt 2.5. Skúsenosti z testovania samotného bicykla som už zhrnul v recenziách v článku Gravel bicykel Marin Gestalt 2.5 – cenovo dostupný bicykel a Marin Gestalt 2.5 – skúsenosti po 4 766 km.
Výberom gravel bicykla Marin Gestalt 2.5bolo otestovať, či sa bude hodiť:
- pre jazdenie jarných základných km na cestách, pokiaľ nevyschnú lesy
- na tréningy počas týždňa
- ako alternatíva miesto kúpy cestného bicykla
- na dlhé víkendové cyklovýjazdy.
Gravel plášte Schwalbe G-One – v detailoch
Gravel plášte Schwalbe G-One, 700Cx30 mm sú vhodné pre jazdcov, ktorí chcú univerzálny plášť, ktorý zvládne rôzne povrchy primerané k jeho dezénu. Vyznačujú sa výnimočnou rýchlosťou na hladkom asfaltovom povrchu, dlhou životnosťou, výnimočnou odolnosťou voči prepichnutiu a dostatočným gripom v nerovnom teréne a na uvoľnených podkladoch, ako sú lesné, lúčne či poľné cesty a ľahké traily.
Dezén
Špeciálne navrhnutý a profilovo nízky dezén behúňa zabezpečuje nízky valivý odpor a použitá zmes zvyšuje priľnavosť, čím poskytuje výnimočnú kontrolu a stabilitu aj v náročných podmienkach. To zabezpečuje plášťom bezkonkurenčný výkon na ceste aj v teréne. Dezén sa však nehodí do extrémne premočených podkladov alebo blatistých podmienok.
Životnosť a odolnosť proti prepichnutiu
Plášte Schwalbe G-One 700Cx30 mm sú skonštruované z vysokokvalitných materiálov, aby vydržali náročné podmienky intenzívnych jázd. Ponúkajú vynikajúcu ochranu proti defektom a zároveň sú skonštruované tak, aby vydržali tisícky kilometrov bez obáv z predčasného opotrebovania.
Všestranný výkon
Plášte Schwalbe G-One sú skonštruované tak, aby vynikali v širokej škále jazdných podmienok. Či už jazdíte po spevnených cestách, štrkových cestách alebo ľahkých terénnych chodníkoch. Šírka 30 mm poskytuje dokonalú rovnováhu medzi rýchlosťou a pohodlím.
Skúsenosti s plášťami G-One po odjazdení 3 100 km
Takže okrem veľkej spokojnosti, že som nemusel na týchto gravel plášťoch opravovať ani jeden defekt počas 3100 odjazdených km je prvé veľké plus. Ďalším plusom G-One je ich nízke opotrebenie. Čo je pri mojej váhe a extra záťaži počas celodenných cyklovýletoch obdivuhodné. Nasledujúce, čo by som vyzdvihol, bol ich grip za sucha aj mokra. Za zmienku stojí aj viac než adekvátne pohlcovanie nárazov týchto plášťov pri prechodoch cez výmole alebo iné nerovnosti. Otestoval som rôzne tlaky a ten ktorý mi najviac vyhovoval pre zadné aj predné koleso bol okolo 60 PSI.
Predné a zadné koleso po odjazdení 3 100 km
Bezproblémové boli aj výjazdy alebo prejazdy rozsypanými (až strácajúcimi sa) asfaltkami, ako je napr. 17 km dlhá Perlová dolina od Gelnice smerom na Kojšovskú hoľu. Rovnako to platí aj pre prejazdy lesnými, lúčnymi aj poľnými cestami. Chcem len podotknúť, že pokiaľ gravel plášte Schwalbe G-One o šírke 30 mm takéto výstupy, zostupy alebo prejazdy zvládnu, pri ich šírke je určitý limit, aké otrasy a ako dlho dokážu zvládnuť vaše ruky. Taktiež, plášte Schwalbe G-One svojim síce nápomocným ale predsa nízkym dezénom nie sú stavané do premočených a rozbahnených podkladov. Mokrý asfalt nie je problém, tam je ten grip vynikajúci.
Ako som už uviedol, odjazdil som si na týchto gravel plášťoch 3 100 km vrátane 10 výletov v rozsahoch od 122 až 300 km. Hlavný úmysel za predčasnou výmenou gravel plášťov Schwalbe G-One za cestné plášte Tufo Comtura 4TR 700x28C bolo totiž získať odpoveď na frekventnú otázku;
Je možné gravel bicykel zmeniť na cestný bicykel?
Samozrejme, z gravel bicykla len výmenou plášťov za cestné 100% čistokrvného stalliona určeného na cestné preteky či zdolávanie rekordov zďaleka nezískate. Čo ale bolo po výmene gravelových plášťov za cestné prekvapením, že sa mi takpovediac lusknutím prstov zvýšila priemerná rýchlosť o cca 1 km/hod. na 300 km dlhých cyklotúrach a na krátkych (70 km) tréningových trasách až o 2 km / hod.. Rozdiel bol pritom len 2 mm a hladký dezén. Extra tréning pritom nebol potrebný. Viac o skúsenostiach s cestnými plášťami Tufo Comtura 4TR napíšem v nasledujúcej recenzii.
Záver
Či už jazdíte po asfaltových komunikáciách, alebo sa radi vyrážate na cyklovýjazdy lesnými, poľnými a lúčnymi cestami, gravel plášte Schwalbe G-One 700Cx30 mm vám sprostredkujú vždy hladký a príjemný zážitok. Ich výnimočný dizajn, ktorý sa vyznačuje všestrannosťou v každom teréne, dlhou životnosťou, vysokou odolnosťou voči prepichnutiu, prerezaniu či prerazeniu, vylepšenou trakciou, nízkym valivým odporom a jednoduchou ovládateľnosťou z nich robí dokonalú voľbu pre každého cestného nadšenca, ktorý sa rád preháňa aj prírodou.
Prajem peknú cyklistickú sezónu 2023.
Jeden z tímu Život s bicyklom
Karol Nickler